Resan

I helgen var jag iväg på en resa. Resan tog oss långt bort utan att vi lämnade Fristad. Från onsdag kväll till söndag hade vi ett tonårsläger i kyrkan. Vi var totalt 15 st tonåringar och ledare som deltog. Temat för lägret var resan och vi samtalade om den kristna tron utifrån metaforen av en resa.

Vad är det som erbjuds? Hur bokar man biljett? Den är redan betald! Vilka är mina medresenärer? Hur ser resmålet ut? Vykortet hem, hur formulerar jag det fantastiska jag upplevt?  Ja, frågorna var många.

Trött och glad sjunker jag ner i soffan på söndagskvällen. Det är fantastiskt att få dela sina tankar om tron tillsammans med andra. Vi var rätt överens om att det var när man delar med sig av sin tro och lyssnar in andras tro som vår tro växer sig större. Om det sker på ett läger, vid ett kyrkkaffe eller runt köksbordet spelar mindre roll. Men vår Gud är så mycket större än vad var och en av oss kan uppfatta. Så låt oss dela vår tro med varandra för att få en större förståelse och en sannare bild av tron.

Per Ringbo