Ny i församlingen

Hej!
Jag heter Nina Axelsson och är nyanställd i Equmeniakyrkan Fristad. Faktiskt sedan i tisdags! Många nya människor att lära känna och det känns roligt och spännande! Jag är västgöte av” födsel och ohejdad vana”, men har bott på lite olika ställen. Kommer från början från Sollebrunn, men har arbetat lite i Norrland bl a på Höga Kusten, där det nog är vackrast i Sverige?!?! Jag älskar att vara ute i naturen och njuter verkligen av den och finns det då någon sjö, eller annat vatten blir jag hänförd!
För några år sedan landade jag i Alingsås och där är det också vackert! Nästan som att komma hem….Under mitt liv har jag utbildat mig till Förskollärare och Pastor och det har mestadels varierat mellan sådana jobb för mej. Ibland även i kombination. Jesus är den som betyder mest för mej, men familj och vänner betyder också mycket. Jag tycker om att möta människor och är väldigt social.
Gillar att predika, samtala och att be med någon eller några! I Bibeln finns mycket gott att hämta och ibland är det berikande att läsa lite olika översättningar. Gillar formuleringarna i The Message, som är skriven på vardagsspråk. Hoppas vi möts i Gudstjänsfirande någon gång! Mvh Nina