Sommargårdsansvarig 2024 – platsannons

Vi söker en Gårdsansvarig heltid, en sommarpastor/fritidsledare/ungdomsdiakon eller liknande till sommargården SOLVIKEN i Fristad.

Equmeniakyrkan i Fristad är stolta över att kunna erbjuda ett sommarställe där människor kan koppla av, njuta av naturen och ha meningsfulla möten. Under sommarlovet är gården öppen för allmänheten med café, bad, boende, tillgång till kanoter, båtar, lekredskap mm. Det är gudstjänster, programkvällar, midsommar-firande mm. Det är mötet med besökarna som står i centrum.

Vi söker en engagerad och inkännande person som vill ansvara för att skapa en välkomnande atmosfär på Solviken.
Du bör inte vara främmande för att dela tankar och samtal om livet och tron.
Praktiskt kommer du att vara spindeln i nätet för vår caféverksamhet, uthyrning mm och tillsammans med ungdomar och äldre volontärer driva verksamheten. Som stöd finns en kommitté för gården.

Arbetsuppgifter:

• Välkomna besökare på ett vänligt och inkluderande sätt.
  • Samverka och teamleda tonåringar, feriearbetare mfl ideella i det praktiska arbetet.
  • Hantera och organisera den dagliga driften av caféet, inköp, bakning, städ mm
  • Ansvara för gårdens rumsuthyrning och aktiviteter – båtar, kanoter, paddelboard mm och att utemiljön hålls i ordning
  • Ansvara för INFO och reklam under veckorna
  • Ta initiativ till aktiviteter särskilt under regniga dagar.
  • Samverka med kommittén och anställda i equmenia/församling

Vi söker dig som:

• Har förmåga att arbeta självständigt och i team.
  • Är intresserad av caféverksamhet och annat praktiskt arbete.
  • Är flexibel och kan hantera/lösa olika situationer som kan uppstå.
  • Har erfarenhet av arbete med barn- och ungdomar.
  • Har en positiv och empatisk inställning till människor från alla bakgrunder.
  • Har god kommunikationsförmåga och förmåga att lyssna aktivt.
  • Ansluter dig till Equmenias värdegrund.
  • Har vana vid sociala medier
  • Har körkort
  • Är 20 år eller äldre

Arbetstider och ersättningar:
Tjänsten är en visstidsanställning på 100% 10 veckor under sommarlovet. Kan innefatta vardagar och helger. Vi önskar i första hand någon som jobbar hela perioden men kan eventuellt tänka oss att två personer delar upp dagarna. Eventuellt kan det finnas möjlighet att bo på gården.
Arbetstider och lön enligt överenskommelse.

Ansökan:
Om du tror att detta är rätt tjänst för dig och du vill vara en del av vårt team, skicka in din ansökan med CV/personligt brev där du beskriver varför du är lämplig för tjänsten senast 2024 03 31
Till: Berit Hallqvist
 e-post: berithallqvist@hotmail.com  Telefon: 0725-339448

Om Solviken – Equmeniakyrkan FristadVi ser fram emot att välkomna en entusiastisk och engagerande person till vårt härliga sommarställe Solviken i Fristad – Solvikenkommittén 2024 01 22