Skall vi starta en läsecirkel ?

Nu funderar jag på om det är fler än jag som vill läsa ett par böcker och sedan träffas och prata om dem ?

Det här är mina förslag

som om gud inte finnsden oväntade resan

De här två böckerna pratar definitivt med varandra.

Magnus Malm skriver om den sekularisering som genomförts under de senaste 40 åren i vårt samhälle och hur detta smittat av sig till våra kyrkor, den berättar om hur kyrkorna städat ut den helige ande och tagit höjd på att ”vara som världen”.

Simon Ådahl berättar om sina levande möten med Gud. Han skriver om sin uppväxt, om sitt kändisskap och om sitt möte med Gud. Han beskriver sitt liv som att han varje dag och varje stund ”går med Gud” . Simon berättar om hur händelserikt och spännande hans liv är.

Båda böckerna är intressanta, de har olika ingångar, men de är definitivt riktade åt samma håll. De pekar båda på vikten av att hålla riktningen, att leva nära Gud och Guds ord.

Blir du provocerad ? Blir du nyfiken ?
Läs böckerna och fundera själv, kanske kan vi göra en läscirkel till våren, kanske kan vi tillsammans fundera kring dessa böcker.

…eller ge bort dem i julklapp, så kanske det är någon annan som vill vara med.

Anna-Karin Ryberg