Praktiskt arbete

Arbete

Det mesta som sker i vår förening sker med ideella krafter. Människor som av glädje delar med sig av sin tid och sitt engagemang. Det är något vi är väldigt tacksamma för. Men människor kommer och går medan uppdragen ofta består. Därför behöver vi titt som tätt hjälp med att bemanna nya och befintliga uppdrag.

Lediga uppdrag

Här nedan ser du vad vi behöver hjälp med just nu.

Ledare i Spårarscout

Spårarscout är för de som är 7-9 år.
Vi träffas varje tisdag mellan 18:30 och 20:00.

Kan ställa dig bakom Equmenia Fristads vision och värdegrund.
Gillar att möta barn och unga.
Gillar att ha kul utomhus.
Vill utvecklas tillsammans med barnen och ledargruppen.

Scoutkunskaper är inget krav. Men vi hoppas på att du vill bidra med den erfarenhet och kompetens du har i gruppen.

Hör av dig till diakon Per Ringbo, 0702-49 11 40, per.ringbo@equmeniakyrkanfristad.se

Ledare i Upptäckarscout

Upptäckarscout är för de som är 10-12 år.
Vi träffas varje tisdag mellan 18:30 och 20:00.

Kan ställa dig bakom Equmenia Fristads vision och värdegrund.
Gillar att möta barn och unga.
Gillar att ha kul utomhus.
Vill utvecklas tillsammans med barnen och ledargruppen.

Ledare i Äventyrarscout

Äventyrarscout är för de som är 13-15 år.
Vi träffas  varje tisdag mellan 18:30 och 20:00.

Kan ställa dig bakom Equmenia Fristads vision och värdegrund.
Gillar att möta och diskutera med ungdomar.
Gillar att övernatta och ha kul utomhus.
Vill utvecklas tillsammans med ungdomarna och ledargruppen.

Övrigt

Kanske är du bra på någonting som vi inte efterfrågar. Kanske har du en idé på vad vi skulle kunna göra för att få en större mångfald av aktiviteter. Vi vill gärna komma i kontakt med dig.

Hör av dig till ungdomsdiakon Per Ringbo, 0702-49 11 40, per.ringbo@equmeniakyrkanfristad.se