Alpha

Alpha är en kurs som utforskar den kristna tron. Varje tillfälle är inriktat på olika aspekter och frågor som rör tro och är skapat för att väcka samtal. Alpha finns över hela världen och alla är välkomna. Det finns på caféer och universitet, i hem och kyrkor och på massa andra platser. Ingen Alpha är den andra helt lik, men generellt så har de tre saker gemensamt: Mat, föredrag och ett gott samtal.

Alphakursen är till för alla som vill fundera och reflektera kring livet och dess mening. Det är en plats där människor kan komma och koppla av, äta, lyssna och dela sina tankar.

Betakursen är för dig som redan gått en Alphakurs, men vill fortsätta att fundera och reflektera kring dessa frågor tillsammans med andra. I höst träffas vi och samtalar utifrån Jakobs brev.

När och Var

Vi startar en ny kurs till hösten 2023. Då träffas vi varannan onsdag mellan den 20 september 2023 och den 20 mars 2024 med uppehåll i december. Utöver det träffas vi en heldag (lördag) i januari.

En kväll ser ut ungefär enligt nedan.

18:30 Gemensam soppa. Därefter delar Alha- och Betagruppen upp sig.
19:00 Föredrag
19:30 Samtal
20:45 Avslutning
21:00 Slut

Platsen är Equmeniakyrkan Fristad

Kursansvarig

Alpha – Per Ringbo, Per Lundin, Margareta Dalqvist

Beta – Bertil Carmesund

Klicka HÄR så kommer du till anmälningsformuläret.