Konfirmation

Att vara tonåring är på många sätt härligt, och det är en tid då man längtar efter att få bestämma allt själv. Man vill hitta egna svar på svåra frågor. Andras färdiga lösningar duger inte längre.
När man går i årskurs 8 så finns det möjlighet att få bli konfirmand. Vi erbjuder dig en möjlighet att under ett år, tillsammans med jämnåriga och ledare, få fundera över de frågor som berör ditt liv. Vi tar upp frågor som rör relationer människor emellan och frågor som rör relationen till Gud. Konfirmationstiden är ett tillfälle att tänka efter och fundera, både över sig själv, sitt liv och över Gud , men också ett tillfälle att ha roligt tillsammans.

Tillsammans med Svenska Kyrkan i Fristad erbjuder vi varje år ett flertal olika grupper, både för ”läsning” under året och under några veckor på sommaren.

Är du intresserad att vara med hör av dig till Per Lundin. Tel 0702-415776

Anmälan administreras via Svenska Kyrkan. Vill du, kan du anmäla dig digitalt via den här länken: https://www.svenskakyrkan.se/fristad/konfirmation