Årsmöte 2021

Äntligen årsmöte!!!

Årets årsmöte kommer på grund av gällande restriktioner utifrån pandemin genomföras digitalt via Teams. Vi genomförde vårt församlingsmöte i höstas på samma sätt med gott resultat.

Årsmöteshandlingar finns i kyrkan samt mailas ut till medlemmar.

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL MÖTET PÅ TEAMS

Även om det är många dagar kvar till mötet går det klicka på länken redan nu, vilket också kan vara bra att göra för att se att det fungerar. Bäst funktionalitet får man nämligen om man installerar programmet Teams på sin dator eller smarta telefon eller surfplatta i god tid innan mötet. Programmet är gratis och det är även gratis att skaffa sig ett så kallat Microsoft-konto om man vill (det är dock inte nödvändigt för att kunna vara med på mötet).

När mötet närmar sig den 28 feb kl. 15 sätter du dig i ostörd miljö och klickar på länken minst 10-15 minuter innan (ifall något krånglar). Om du ska sitta vid en dator: tänk på att du måste ha både högtalare, mikrofon och helst kamera till datorn. Första gången du startar Teams kommer dator, mobil eller surfplatta att be om tillåtelse att använda högtalare, mikrofon och kamera och då måste du godkänna det.

Behöver du telefonsupport finns Per Ringbo tillgänglig på 0702-49 11 40.

En liten ”övningskörning” av teknik och mötesformen i allmänhet genomför vi torsdagen den 25 feb kl. 19:00. Då kan alla som vill testa att det fungerar eller hur det fungerar klicka på länken till årsmötet så ses vi en liten stund för digital samvaro i Teams. Då kan man också ställa frågor om hur själva årsmötet ska gå till. Använd då samma länk som till årsmötet.

Under årsmötet kommer Kjell-Ove att sitta i kyrkan och leda årsmötet. Så om du inte får tekniken att fungera så går det bra att vara med på årsmötet fysiskt i kyrkan också.

Det finns många olika digitala plattformar med ungefär samma funktion. Styrelsen har tagit beslutet att vi som församling kommer att använda Teams framöver, till dess att vi åter kan träffas fysiskt. Det kan röra sig om bokcirklar, kyrkvärdsträffar, församlingsmöten, kyrk-kaffen. Så ta dig tid att skaffa ett Microsoftkonto och Teams-appen, då blir din digitala upplevelse bättre.

Hoppas att vi ses på årsmötet!

/Per Ringbo